Урок №2
Тема: РІЗНОМАНІТНІСТЬ ЖИТТЯ. ПОНЯТТЯ ПРО ВІРУСИ.
Мета - освітня: повторити основні царства живої природи: рослини,тварини,гриби,дробянки; вияснити різницю між еукаріотами і прокаріотами; повторити поняття про клітину і клітинну будову живих організмів. вияснити будову вірусів як неклітинних форм життя,їх відмінність від бактерій.
розвиваюча: розвивати поняття клітинної будови організмів; поняття класифікації; ввести поняття про віруси, як паразити різних клітин і окремі форми життя.
виховна: виховувати бережне ставлення до здоровя; необхідність раціонального харчування та охорони довкілля.
Відео - уривок - ВІРУСИ.
ПЛАН І ХІД УРОКУ
І. Актуалізація опорних знань.
- цифровий диктант: ознаки живих організмів - вибрати правильні твердження;
- словниковий диктант - диктуються визначення, записуються назви термінів.
- усне опитування - чим відрізняється авто - та гетеротрофне живлення? як дихають живі організми?
ІІ. Вивчення нового.
1. Робота над &2- 1 - ий абзац: розібрати, які живі організми є на Земній кулі? - вияснити царства живої природи;
- розставити у зростаючому порядку уількість видів різних царств;
- формулювання висновків в процесі бесіди.
2. Вияснення про зміни в довкіллі під впливом живих організмів:
- учні називають приклади біологічного вивітрювання; приклади впливу рослин і тварин на довкілля;
- по підручнику виясняємо корисний і шкідливий вплив організмів, учні називають приклади;
- конкретніше виявляєм шкідливий вплив організмів одні на одних- хвороботворні тварини, бактерії; такі хвороби, як грип, СНІД, вітряна віспа і поняття вірусів.
3. Демонстрація відеофільму - Віруси - внутрішньоклітинні паразити.( 8 хв.)
4. Обговорення фільму. - Чому віруси? ( походження назви). - Чому вони - внутрішньоклітинні паразити? - Як уберегтися від вірусних хвороб? ( поняття щеплення), противірусні препарати, вітамінС, інші вітаміни. - Яке значення загартовування?
ІІІ. Закріплення вивченого.
- висновки на ст.8; - контрольні запитання до &2.
Д/З - &2, завдання на ст.8, завдання в зошиті.