Урок №1
Біологія - наука про життя. Основні ознаки живого.
Мета: Освітня - поглибити знання про біологію як науку,про предмет вивчення і дослідження біології; звернути увагу на основні відмінності живої природи від неживої: розмноження, ріст, обмін речовин і енергії, пристосування до довкілля; вивчити основні терміни;
Розвиваюча - розвивати поняття неперервності життя, взаємозвязку живого з довкіллям, зазначити важливість чистоти довкілля; логічне мислення;
Виховна - виховувати любов до проявів життя, бережливе ставлення до себе і до оточуючого середовища.
Обладнання: слайди, плакати, таблиці.
План і хід уроку.
І. Опорні знання. Виясняю у формі повторення попередніх знань з природознавства.
- поняття живої і неживої природи - називати предмети;
- виокремлення відмінних ознак;
- тестові завдання по слайду.
ІІ. НОВА ТЕМА: ( по зошиту з друкованою основою)
1. Наука біологія. - визначення по підручнику і в зошиті.
2. Структура біології. - пояснення схеми в зошиті - ботаніка, зоологія, мікологія,вірусологія, мікробіологія.
3. Біологічні науки: морфологія, анатомія,фізіологія, екологія - по зошиту.
УЗАГАЛЬНЕННЯ: по малюнках на слайді із презентації.
4. Ознаки живого.
а) розмноження - запис у зошиті, приклади розмноження рослин із життя.
б) ріст - визначення поняття; учні називають приклади росту тварин і рослин.
в) обмін речовин - визначення поняття і обговорення по схемі в підручнику і в зошиті; - живлення, як перший етап обміну речовин; У рослин - фотосинтез ( робота із зошитом, обговорення). - виділення шкідливих речовин; - перетворення речовин і енергії, засвоєння всередині організмів; - обмін енергією- запис в зошити; обговорення використання енергії різними організмами; використання енергії рослинами.
УЗАГАЛЬНЕННЯ _ вставити в текст пропущені слова.
5. Пристосування до довкілля.
- рослини лісу; - рослини пустель; - рослини водні; - рослини паразити і хижаки; культурні рослини.
6. Виконання завдання по зошиту.
ІІІ. ВИСНОВКИ З УРОКУ
- що запамятали? - що засвоїли? - навіщо охороняти рослини? - які терміни вивчили?
ІV. Домашнє завдання - всім параграф № 1. Спостерігати рослини по дорозі додому і біля дому.