Урок № 3.
НАУКИ, ЯКІ ВИВЧАЮТЬ ЖИТТЯ. МЕТОДИ ВИВЧЕННЯ ОРГАНІЗМІВ.
МЕТА: освітня: поглибити знання учнів про науки, що вивчають живі організми; ознайомитись із методами вивчення живого та їх сутністю.
розвиваюча: розвивати поняття взаємозвязку будови і функцій органів; поняття живого і його властивостей; поняття класифікації; логічне мислення.
виховна: виховувати бережне ставлення до здоровя і до природи.
ОБЛАДНАННЯ: таблиці, малюнки, презентація.
ПЛАН І ХІД УРОКУ
І. Перевірка знань: індивідуальні завдання( письмові); усне опитування.
ІІ. Актуалізація знань. - Дати визначення біології. - Які царства живої природи існують? - Що ми про них вивчаємо і знаємо?
ІІІ. Вивчення нового.
1. Повідомлення учня: ботаніка, зоологія, мікологія, мікробіологія, вірусологія.
2. Ознайомлення з науками - морфологія, анатомія, фізіологія, екологія.
- запис визначень у зошити- ст.4, завд.№1.
- завд.№2 по зошиту.
3. Повідомлення: науки за обєктом вивчення: ентомологія, арахнологія, малакологія - зоологічні;
бріологія, ліхенологія, поліофітологія - ботанічні.
4. Презентація учнів про науковий метод у біології, обговорення і доповнення.
- спостереження, порівняння, опис, припущення.
- послідовність методів: спостереження - припущення - пргноз - нові спостереження- гіпотеза- експеримент - теорія.
ІV. ЗАКРІПЛЕННЯ
ст. 5 зошита - завд.№5, 6. - обговорення завдань;
- формулювання висновків з уроку.
V. Д/З - $3,4. Вправи до параграфів.