УРОК № 4
ТЕМА: Клітина - одиниця будовиживих організмів. Історія вивчення клітини
МЕТА: освітня: вивчити визначення клітини і науки про клітину; вивчити історію відкриття клітини, мікроскопу та лупи.
розвиваюча: розвивати поняття клітини, як живої відкритої системи; логічне мислення;
виховна: бережне ставлення до природи і свого здоровя.
ОБЛАДНАННЯ: мікроскопи, лупа, плакати.
УРОК - рольова гра.
І акт. Учень - розбишака: І навіщо це все вивчати? Подумаєш, з чого складаються рослини та тварини, що спільного у нас із рослинами, чи мають клітину бактерії? Захотів, подивився в інтернеті, та й хіба усі такі розумні? Невже ви це все знаєте? - учні по черзі відповідають на запитання.
2 акт. Учень - хорошист. Ми подорожуємо у світ оптики. Де - хто користується окулярами, а чи знаєте, що таке лінзи? Що таке оптика? Учні відповідають, що їм про це відомо. Записують і заучують визначення із підручнику. Розповідають про мікроскоп та лупу.
3 акт. Виступи вчених. Учень - Р. Гук - розповідає про дослідження корку і термін "клітина" Записують у зошити рік відкриття і визначення.
Учень - А.ван Левенгук - розповідає про вдосконалення мікроскопу і свої відкриття.
Учень - Р. Браун - розказує про відкриття ядра, цитоплазми.
Учні - Шлейден і Шванн - подають клітинну теорію, її положення.
Учень Вірхов - розповідає про свої дослідження поділу клітин, доповнення теорії. Відкриття науки - цитології.
4 акт. Учень - хорошист пояснює, що таке мікрометр, або мікрон. Розповідає про можливості електронного мікроскопу. Учні дискутують, в яких галузях можна застосовувати такі дослідження.
5 акт. Учень - розбишака - робить висновки з уроку: про що дізнався, що побачив, важливість досліджень будови клітини.
ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ
Виконуються тестові завданнядо 10 хв.
Д/З - дізнатись більше про мікроскопи. Параграф 5 вивчити. Кілька учнів готують повідомлення.